Bel: 088 - 088 3456

FAQ

Betalen

Betaal ik voor de gereserveerde of de gereden tijd?

Je betaalt voor de gereserveerde tijd. Als je de auto niet op tijd kan terug brengen, dan moet je de reservering verlengen. Doe je dat niet, dan betaalt je een niet tijdig verlengen toeslag van € 5,00 incl. BTW en de extra gereden uren worden gefactureerd.

Hoe betaal ik mijn factuur?

Je ontvangt tegelijk met de factuur een verzoek tot betaling per email of in de bunq app. Als je een bunq rekening hebt, dan kan je het verzoek accepteren in de bunq app. Anders kan je betalen met iDeal.

Hoe vaak wordt er gefactureerd?

Er wordt gefactureerd per reservering. De factuur van de rit wordt kort na afloop van de reservering per email verstuurd. Voor het betalen van de factuur krijg je via ons betaalplatform bunq een betaalverzoek die je via iDeal of je bunq account kunt voldoen.

Waarom betaal ik een toeslag voor het automatisch verlengen?

Het in uren kunnen delen van deelauto’s valt of staat met een goede planning van het gebruik van de deelauto’s. Gun jezelf voor een reservering voldoende tijd. Het advies is reserveer ruimer in tijd dan je denkt nodig te hebben. Gokken op het halen van de eindtijd blijft gokken op eventuele extra kosten. Houd rekening met bijvoorbeeld mogelijke vertragingen onderweg of wat veel voor komt dat bij terugkomst onze eigen parkeerplaats bezet is door een onverlaat.
Het voorkomt voor jouw en voor ons de onnodige stress.

Wanneer wordt het geld afgeschreven?

Indien de factuur wordt geïncasseerd, dan wordt de incasso één werkdag na verzending van de factuur bij de bank aangeleverd. De bank schrijft het bedrag 5 tot 7 werkdagen later van je rekening af.

Klant worden

Hoe zeg ik mijn account op?

Aangezien je geen maandelijkse abonnementskosten hebt is het niet nodig om op te zeggen als je een tijdje niet rijdt. Je betaalt immers alleen als je daadwerkelijk reserveert. Als je toch wilt opzeggen, dan is het voldoende om een mailtje te sturen aan info@studentcar.nl. Dit kan op elk moment, op termijn van een maand wordt het account dan afgesloten. Dit wordt aan je bevestigd. Als je intussen niet meer rijdt, maak je verder geen kosten meer.

Kunnen meerdere mensen op één account rijden?

Er kunnen meerdere mensen op één account rijden indien dit een zakelijk account is, wel dient iedere bestuurder zijn eigen overeenkomst aan te gaan en krijgt separaat een login op ons systeem. Dit geeft je als voordeel dat alle ritten op één gezamenlijke factuur komen.

Reserveren

Als ik reserveer, maar niet rijd, moet ik dan wel betalen?

Als je een reservering maakt, deze niet annuleert en niet rijdt, dan betaal je voor de gereserveerde uren en het starttarief.

Hoeveel reserveringen tegelijk mag ik hebben?

Je mag een ongelimiteerd aantal reserveringen boeken. Ze mogen elkaar echter niet overlappen. Wij verzoeken je rekening te houden met je medegebruikers door niet te reserveren en vlot te annuleren als je niet van plan bent om de auto te gebruiken. Een ander wil ook graag van te voren zijn rit kunnen plannen. Als je een openstaand betaalverzoek hebt kan je niet reserveren totdat deze voldaan is en hebben wij het recht om geplande reserveringen te annuleren.

Kan ik vroeger vertrekken?

Het is mogelijk vijf minuten vroeger te vertrekken. Er wordt hier voor een half uur in rekening gebracht.

Moet ik altijd reserveren?

Ja, je moet altijd reserveren voordat je de auto kan gebruiken. De auto gaat pas open vanaf het begintijdstip van de reservering. Je kan op elk moment van de dag of nacht reserveren. Een reservering kan alleen ingaan op het hele of het halve uur. De minimum reserveringsduur is één uur.

Waarom betaal ik een toeslag voor het automatisch verlengen?

Het in uren kunnen delen van deelauto’s valt of staat met een goede planning van het gebruik van de deelauto’s. Gun jezelf voor een reservering voldoende tijd. Het advies is reserveer ruimer in tijd dan je denkt nodig te hebben. Gokken op het halen van de eindtijd blijft gokken op eventuele extra kosten. Houd rekening met bijvoorbeeld mogelijke vertragingen onderweg of wat veel voor komt dat bij terugkomst onze eigen parkeerplaats bezet is door een onverlaat.
Het voorkomt voor jouw en voor ons de onnodige stress.

Wat gebeurt er wanneer ik niet tijdig verleng?

Het in uren kunnen delen van deelauto’s valt of staat met een goede planning van het gebruik van de deelauto’s. Wanneer je niet zelf je reservering hebt verlengd wordt je reservering automatisch met een half uur verlengd. Hiervoor brengen wij een toeslag van € 5,00 in rekening. Indien dit half uur voor je niet voldoende is om de auto alsnog te retourneren, verleng dan zelf op tijd om een volgende automatische verlenging inclusief een opvolgende toeslag te voorkomen.

Op het moment dat je de reservering niet meer zelf kan verlengen is er een andere klant die deze auto na je gereserveerd hebt. Mocht je het echt niet redden dan verzoeken wij je per direct contact op te nemen met onze helpdesk op nummer 088 – 088 34 56 zodat wij de volgende klant een alternatief kunnen bieden.

Zijn er kosten om een reservering te verlengen?

Via de app en de website is het verlengen gratis. Via het callcenter kost het verlengen € 1,55 per verlenging.

Zijn er kosten om te annuleren?

Als je annuleert in de app of op onze website brengen wij € 1,00 in rekening voor het annuleren. Indien je via onze telefonische helpdesk annuleert, brengen wij € 1,55 in rekening.

Rijden

De app wil geen verbinding met de server maken. Wat moet ik doen?

Om de app te gebruiken heb je een internetverbinding nodig, dan wel via mobiel internet, dan wel via Wifi. Let er wel op dat de Wifi verbinding sterk genoeg is, er zijn nog al wat hotspots waarmee wel verbinding kan worden gemaakt, maar die geen internetverbinding produceren. Je kan in dat geval het beste de Wifi verbinding mogelijkheid tijdelijk uit zetten, zodat er automatisch met een stabiele 3/4 G verbinding naar het internet gelegd wordt.

Hebben de auto’s een parkeervergunning?

Onze auto’s staan gestationeerd in speciale gemarkeerde parkeerplaatsen (vaak herkenbaar aan een blauw StudentCar parkeerbord). Zij hebben slechts voor deze parkeerplaatsen een parkeervergunning. Een auto dient na gebruik weer terug te worden geplaatst op de betreffende gemarkeerde parkeerplaats waar men is ingestapt!

Kan ik vroeger vertrekken?

Het is mogelijk vijf minuten vroeger te vertrekken. Er wordt hier voor een half uur in rekening gebracht.

Mag ik een huisdier meenemen?

Aangezien niet al onze abonnees dierenliefhebber zijn en er ook enkele allergisch zijn, is het niet toegestaan om huisdieren mee te nemen in de StudentCar auto. Als wordt geconstateerd dat je dat wel hebt gedaan, dan worden de kosten van professioneel schoonmaken aan je in rekening gebracht.

Mag ik met de auto naar het buitenland?

De StudentCar is bedoeld voor en ingericht op gebruik binnen Nederland. Gebruik buiten Nederland is mogelijk en toegestaan, indien van te voren gemeld aan de helpdesk van StudentCar. Na melding mag de auto gebruikt worden in België, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Luxemburg.

De Multi-Tankcard werkt niet buiten Nederland. Als je buiten Nederland benzine nodig hebt, dan dien je dit zelf voor te schieten, een bon te vragen en deze op te sturen via de post of ingescand per email. Je krijgt dit bedrag dan na fiattering gestort op de door je opgegeven bankrekening door onze brandstof provider “MultiTankcard“.

Moet ik de auto op tijd terugbrengen?

Ja, je moet de auto op tijd terugbrengen. Het is mogelijk dat er een andere klant na je gereserveerd hebt en staat te wachten op de auto. Als je niet op tijd terug kunt zijn, dan kan je de reservering verlengen via internet of de telefoon. Als je niet tijdig verlengt en niet op tijd de auto terugbrengt, dan wordt er een toeslag voor niet tijdig verlengen van € 5,00 incl. BTW in rekening gebracht.

Voertuigen

Is er cruisecontrol in de auto’s?

In alle auto’s zit cruisecontrol. De bedieningsinstrumenten bevinden zich op het stuur.

De cruisecontrol houdt het voertuig op snelheid. Loslaten van het gas heeft dan niet meer tot gevolg dat het voertuig vertraagt. Bij verder intrappen van het gas versnelt het voertuig wel. De cruisecontrol slaat altijd af bij trappen op de rem, en soms bij heftige stuurbewegingen (uitwijkmanoeuvre). Als je op dat moment niets doet, zal het voertuig afremmen op de motor.

ConnectCar wijst je op het risico bij gebruik. Goed gebruik van cruisecontrol vereist permanente concentratie van de bestuurder op het autorijden (en niet op de radio, de navigatie en/of de achterbank).

 

Is er een geluidsinstallatie in de auto?

Ja, er is een radio in iedere auto en vaak ook een mp3/usb aansluiting.

Zijn de auto’s schoon?

StudentCar doet zijn best om de auto’s schoon te houden. Als je merkt dat een auto niet schoon is, neem dan per email of telefoon contact op met de helpdesk.

Zijn er auto’s met een automaat beschikbaar?

StudentCar beschikt alleen over handgeschakelde auto’s.

Zijn er auto’s met winterbanden?

De auto’s van StudentCar zijn voorzien van normale banden. Deze voldoen voor normaal, alledaags gebruik. Bij verstandig, aangepast rijgedrag zijn deze ook bruikbaar tijdens winterse omstandigheden. Het monteren van winterbanden is in Nederland niet verplicht. Het is voor ons logistiek niet mogelijk om bij alle StudentCar auto’s aan het begin en eind van de winter de banden te verwisselen. Wij vragen hiervoor je begrip. Op verzoek is het voor langere huur en tegen betaling mogelijk om een auto met All Seasons banden te huren.

In het buitenland kunnen afwijkende regels gelden voor rijden onder winterse omstandigheden. Dit kan resulteren in verplicht gebruik/ voorhanden hebben/ bijzondere instructies betreffende winterbanden, sneeuwbanden, spijkerbanden en sneeuwkettingen. In zijn algemeenheid zijn de auto’s van StudentCar hier niet op ingericht. Wij wijzen je er op dat het te allen tijde de verantwoordelijkheid van de bestuurder is dat de auto voldoet aan de wettelijke eisen.




Leave a Comment