Bel: 088 - 088 3456

FAQ

Betalen

Betaal ik voor de gereserveerde of de gereden tijd?

U betaalt voor de gereserveerde tijd. Als u de auto niet op tijd kunt terugbrengen, dan moet u de reservering verlengen. Doet u dat niet, dan betaalt u een niet tijdig verlengen toeslag van € 5,00 incl. BTW en de extra gereden uren worden gefactureerd.

Hoe betaal ik mijn factuur?

U ontvangt tegelijk met de factuur een verzoek tot betaling per email of in de bunq app. Als u een bunq rekening heeft, dan kunt u het verzoek accepteren in de bunq app. Anders kunt u betalen met iDeal.

Waarom betaal ik een toeslag voor het automatisch verlengen?

Het in uren kunnen delen van deelauto’s valt of staat met een goede planning van het gebruik van de deelauto’s. Gun uzelf voor een reservering voldoende tijd. Het advies is reserveer ruimer in tijd dan u denkt nodig te hebben. Gokken op het halen van de eindtijd blijft gokken op eventuele extra kosten. Houd rekening met bijvoorbeeld mogelijke vertragingen onderweg of wat veel voor komt dat bij terugkomst onze eigen parkeerplaats bezet is door een onverlaat.
Het voorkomt voor u en voor ons de onnodige stress.

Wanneer wordt het geld afgeschreven?

Indien de factuur wordt geïncasseerd, dan wordt de incasso één werkdag na verzending van de factuur bij de bank aangeleverd. De bank schrijft het bedrag 5 tot 7 werkdagen later van uw rekening af.

Klant worden

Hoe zeg ik mijn account op?

Aangezien u geen maandelijkse abonnementskosten heeft is het niet nodig om op te zeggen als u een tijdje niet rijdt. U betaalt immers alleen als u daadwerkelijk reserveert. Als u toch wilt opzeggen, dan is het voldoende om een mailtje te sturen aan info@studentcar.nl. Dit kan op elk moment, op termijn van een maand wordt het account dan afgesloten. Dit wordt aan u bevestigd. Als u intussen niet meer rijdt, maakt u verder geen kosten meer.

Kunnen meerdere mensen op één account rijden?

Er kunnen meerdere mensen op één account rijden indien dit een zakelijk account is, wel dient iedere bestuurder zijn eigen overeenkomst aan te gaan en krijgt separaat een login op ons systeem. Dit geeft u als voordeel dat alle ritten op één gezamenlijke factuur komen.

Reserveren

Als ik reserveer, maar niet rijd, moet ik dan wel betalen?

Als u een reservering maakt, deze niet annuleert en niet rijdt, dan betaalt u voor de gereserveerde uren en het starttarief.

Hoeveel reserveringen tegelijk mag ik hebben?

U mag een ongelimiteerd aantal reserveringen boeken. Ze mogen elkaar echter niet overlappen. Wij verzoeken u rekening te houden met uw medegebruikers door niet te reserveren en vlot te annuleren als u niet van plan bent om de auto te gebruiken. Een ander wil ook graag van te voren zijn rit kunnen plannen. Als u een openstaand betaalverzoek heeft kunt u niet reserveren totdat dat voldaan is en hebben wij het recht om geplande reserveringen te annuleren.

Kan ik vroeger vertrekken?

Het is mogelijk vijf minuten vroeger te vertrekken. Er wordt hier voor een half uur in rekening gebracht.

Moet ik altijd reserveren?

Ja, u moet altijd reserveren voordat u de auto kunt gebruiken. De auto gaat pas open vanaf het begintijdstip van de reservering. U kunt op elk moment van de dag of nacht reserveren. Een reservering kan alleen ingaan op het hele of het halve uur. De minimum reserveringsduur is één uur.

Waarom betaal ik een toeslag voor het automatisch verlengen?

Het in uren kunnen delen van deelauto’s valt of staat met een goede planning van het gebruik van de deelauto’s. Gun uzelf voor een reservering voldoende tijd. Het advies is reserveer ruimer in tijd dan u denkt nodig te hebben. Gokken op het halen van de eindtijd blijft gokken op eventuele extra kosten. Houd rekening met bijvoorbeeld mogelijke vertragingen onderweg of wat veel voor komt dat bij terugkomst onze eigen parkeerplaats bezet is door een onverlaat.
Het voorkomt voor u en voor ons de onnodige stress.

Wat gebeurt er wanneer ik niet tijdig verleng?

Het in uren kunnen delen van deelauto’s valt of staat met een goede planning van het gebruik van de deelauto’s. Wanneer u niet zelf uw reservering heeft verlengd wordt uw reservering automatisch met een half uur verlengd. Hiervoor brengen wij een toeslag van € 5,00 in rekening. Indien dit half uur voor u niet voldoende is om de auto alsnog te retourneren, verleng dan zelf op tijd om een volgende automatische verlenging inclusief een opvolgende toeslag te voorkomen.

Op het moment dat u de reservering niet meer zelf kunt verlengen is er een andere klant die deze auto na u gereserveerd heeft. Mocht u het echt niet redden dan verzoeken wij u per direct contact op te nemen met onze helpdesk op nummer 088 – 088 34 56 zodat wij de volgende klant een alternatief kunnen bieden.

Zijn er kosten om een reservering te verlengen?

Via de app en de website is het verlengen gratis. Via het callcenter kost het verlengen € 1,55 per verlenging.

Zijn er kosten om te annuleren?

Als u annuleert in de app of op onze website brengen wij € 1,00 in rekening voor het annuleren. Indien u via onze telefonische helpdesk annuleert, brengen wij € 1,55 in rekening.

Rijden

De app wil geen verbinding met de server maken. Wat moet ik doen?

Om de app te gebruiken heeft U een internetverbinding nodig, dan wel via mobiel internet, dan wel via Wifi. Let er wel op dat de Wifi verbinding sterk genoeg is, er zijn nog al wat hotspots waarmee wel verbinding kan worden gemaakt, maar die geen internetverbinding produceren. U kunt in dat geval het beste de Wifi verbinding mogelijkheid tijdelijk uit zetten, zodat er automatisch met een stabiele 3/4 G verbinding naar het internet gelegd wordt.

Hebben de auto’s een parkeervergunning?

Onze auto’s staan gestationeerd in speciale gemarkeerde parkeerplaatsen (vaak herkenbaar aan een blauw StudentCar parkeerbord). Zij hebben slechts voor deze parkeerplaatsen een parkeervergunning. Een auto dient na gebruik weer terug te worden geplaatst op de betreffende gemarkeerde parkeerplaats waar men is ingestapt!

Kan ik vroeger vertrekken?

Het is mogelijk vijf minuten vroeger te vertrekken. Er wordt hier voor een half uur in rekening gebracht.

Mag ik een huisdier meenemen?

Aangezien niet al onze abonnees dierenliefhebber zijn en er ook enkele allergisch zijn, is het niet toegestaan om huisdieren mee te nemen in de StudentCar auto. Als wordt geconstateerd dat u dat wel heeft gedaan, dan worden de kosten van professioneel schoonmaken aan u in rekening gebracht.

Mag ik met de auto naar het buitenland?

De StudentCar is bedoeld voor en ingericht op gebruik binnen Nederland. Gebruik buiten Nederland is mogelijk en toegestaan, indien van te voren gemeld aan de helpdesk van StudentCar. Na melding mag de auto gebruikt worden in België, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Luxemburg.

De Multi-Tankcard werkt niet buiten Nederland. Als u buiten Nederland benzine nodig heeft, dan dient u dit zelf voor te schieten, een bon te vragen en deze op te sturen via de post of ingescand per email. U krijgt dit bedrag dan na fiattering gestort op de door u opgegeven bankrekening door onze brandstof provider “MultiTankcard“.

Moet ik de auto op tijd terugbrengen?

Ja, u moet de auto op tijd terugbrengen. Het is mogelijk dat er een andere klant na u gereserveerd heeft en staat te wachten op de auto. Als u niet op tijd terug kunt zijn, dan kunt u de reservering verlengen via internet of de telefoon. Als u niet tijdig verlengt en niet op tijd de auto terugbrengt, dan wordt er een toeslag voor niet tijdig verlengen van € 5,00 incl. BTW in rekening gebracht.

Voertuigen

Is er cruisecontrol in de auto’s?

In alle auto’s zit cruisecontrol. De bedieningsinstrumenten bevinden zich op het stuur.

De cruisecontrol houdt het voertuig op snelheid. Loslaten van het gas heeft dan niet meer tot gevolg dat het voertuig vertraagt. Bij verder intrappen van het gas versnelt het voertuig wel. De cruisecontrol slaat altijd af bij trappen op de rem, en soms bij heftige stuurbewegingen (uitwijkmanoeuvre). Als u op dat moment niets doet, zal het voertuig afremmen op de motor.

ConnectCar wijst u op het risico bij gebruik. Goed gebruik van cruisecontrol vereist permanente concentratie van de bestuurder op het autorijden (en niet op de radio, de navigatie en/of de achterbank).

 

Is er een geluidsinstallatie in de auto?

Ja, er is een radio in iedere auto en vaak ook een mp3/usb aansluiting.

Zijn de auto’s schoon?

StudentCar doet zijn best om de auto’s schoon te houden. Als u merkt dat een auto niet schoon is, neem dan per email of telefoon contact op met de helpdesk.

Zijn er auto’s met een automaat beschikbaar?

StudentCar beschikt alleen over handgeschakelde auto’s.

Zijn er auto’s met winterbanden?

De auto’s van StudentCar zijn voorzien van normale banden. Deze voldoen voor normaal, alledaags gebruik. Bij verstandig, aangepast rijgedrag zijn deze ook bruikbaar tijdens winterse omstandigheden. Het monteren van winterbanden is in Nederland niet verplicht. Het is voor ons logistiek niet mogelijk om bij alle StudentCar auto’s aan het begin en eind van de winter de banden te verwisselen. Wij vragen hiervoor uw begrip. Op verzoek is het voor langere huur en tegen betaling mogelijk om een auto met All Seasons banden te huren.

In het buitenland kunnen afwijkende regels gelden voor rijden onder winterse omstandigheden. Dit kan resulteren in verplicht gebruik/ voorhanden hebben/ bijzondere instructies betreffende winterbanden, sneeuwbanden, spijkerbanden en sneeuwkettingen. In zijn algemeenheid zijn de auto’s van StudentCar hier niet op ingericht. Wij wijzen u er op dat het te allen tijde de verantwoordelijkheid van de bestuurder is dat de auto voldoet aan de wettelijke eisen.




Leave a Comment